Dagboek van ‘n romanseskrywer (9)

Ek het ‘n vermoede dit sal nooit maklik raak om jou manuskrip vir die eerste keer aan ‘n leser bloot te stel nie. ‘n Mens se woorde is immers vir jou heilig, hulle kom uit die diepte van jou siel. En ek dink dit geld vir enige soort skrywer – romanse, letterkunde, wetenskap, enigiets. Maar skryfwerk maak nie sin as dit nie gelees word nie en die gevreesde oomblik van blootstelling is dus onvermydelik.
‘n Skrywer is gelukkig as hy ‘n simpatieke eerste leser het, ‘n persoon in wie se hande hy die nuwe baba met vertroue kan gee, met die seker wete daardie baba sal met respek en deernis gehanteer word. Maar die skrywer moet ook weet daardie persoon sal nie huiwer om kritiek te lewer of aanbevelings te maak nie – dis lekker, maar dis vir niemand van veel nut as ‘n manuskrip (of ‘n kind!) net geprys word nie.
Die eerste leser kan enigiemand wees. Ek dink dis net belangrik dat dit iemand moet wees wat die betrokke genre ken en wat dit normaalweg lees. As dit nie die geval is nie, kan ontoepaslike advies ‘n skrywer lekker van die wal in die sloot help.
As jy nog nie ‘n eerste leser of lesers het nie – soek vir jou een! Dit was nog telkens vir my tot voordeel om my manuskrip deur iemand te laat lees nog voor ek dit vir die uitgewer stuur.

Wat dink jy??

