Waar kry skrywers hul idees en inspirasie?

1. Susan Olivier: Dis ongelooflik hoe ‘n mens se kop werk. Ek kan ‘n koerant lees- selfs ‘n sakeberig – dan ontkiem ‘n idee. Ek lees baie – dis maar deel van my job – koerante, tydskrifte, internet en natuurlik boeke – en gereeld sien ek iemand of iets wat my inspireer om oor haar, hom of die situasie ‘n storie te skryf. Ek het honderde idees (oukei, ek oordryf seker) en het nou al ‘n boekie waarin ek die neerskryf , want ek is geneig om een gedagte met ‘n ander te vervang en die ander een dan te vergeet.

2. Annetjie van Tonder: Ek is ’n vreeslike dromer en dagdroom baie. My storie idees kry ek baie keer as ek onder die stort is, dan sal ’n gedagte sommer by my opkom, en dan probeer ek dit in my kop hou tot dit mettertyd uitkring na meer. Soms word ek in die nag wakker met ’n idee en moet dan dadelik opspring en dit gaan neerskryf, anders het ek dit die volgende oggend vergeet. Baie stories kom sommer net, asof uit die onderbewuste, by my aan.

3. Madelie Human: Daar is ‘n storie in elke ding wat jy beleef of sien. Selfs my man kyk nou al met ander oë na die wêreld om hom. Hy het huis toe gekom met ‘n idee wat ek vir my nuwe Romanza gebruik het wat moontlik vroeg volgende jaar sal verskyn. Maar wanneer ek besig is met ‘n boek en nie weet hoe verder nie, gaan slaap ek net. Dis wonderlik hoe ‘n ou se brein aanhou werk aan ‘n ding terwyl jy slaap. My beste idees kry ek in die nag wanneer ek so tussen wakker en slaap is.

4. Marietjie Welgens: Behalwe bogemelde drome, flieks, boeke ensovoorts is daar (veral in my eerste boeke) baie van myself in my boeke. Ek het begin skryf kort na my oorlede man se dood en die skrywery was in ‘n groot mate terapie. Om jou hart uit te skryf in ‘n storie is kortpad na heelword, en waar wil jy beter eerstehandse ondervinding opdoen as in jou eie lewe? Daar loop so ‘n fyn lyn tussen werklikheid en fiksie … Boonop kan my familie nie wag vir die volgende boek om te sien wie se name en watter staaltjies uit ons verlede ek hierdie keer gebruik het nie.

5. Alma Carstens: Karakters kom klim net in my kop en dan begin hulle hul storie vertel. Ek het vir my op die rekenaar ‘n blad opgestel waarin ek al my idees (soms al met die karakters se name) skryf en ‘n kort opsomming van die storie gee sodat ek nie moet vergeet nie. Idees kom van oral … drome, nuus, gebeure om my, ens.

6. Marile Cloete: Ek het al so ver gevorder om my huismense te oortuig dat ek kliphard aan die werk is as ek op my bed le (my rekenaar is ook in my kamer)- want ek is of besig om te LEES of besig om te DINK! Verder het ek nou ‘n verskoning om na hartelus na mooi mans te kyk. As die seuns beweer Ma perve oor die jong mans, dan se ek net ek is besig met ernstige navorsing! ‘n Mens begin kyk inderdaad met nuwe oe na die wereld (en veral die mense) rondom jou. En dit maak die lewe soveel interessanter!

Wat dink jy??

